FANDOM

«Одного разу сіти знову правитимуть галактикою, і ми будемо мати мир.»
Дарт Сідіус до Дарта Вейдера (джерело)

Сіти (інший переклад сити, сітхи або ситхи) — адепти Темного боку Сили, непримиренні вороги джедаїв. Більшість сітів колись були джедаями, поки Темний бік Сили не захопив їх. Темний бік підживлювався негативними емоціями: гнівом, владолюбством, почуттям переваги, ненавистю, страхом. Чутливість до Сили давало певні переваги, і сіти використовували їх, ґрунтуючись на власному егоїзмі та жадобі до влади.

Кодекс сітів

Як і у Ордена джедаїв, у сітів був свій Кодекс:

Спокій — це брехня, є лише пристрасть.
Через пристрасть я зростаю у силі.
Через силу я здобуваю владу.
Через владу я домагаюсь перемоги.
Перемога розриває мої ланцюги.
Сила звільнить мене.
Спокій — це брехня.

Темний владика сітів

Темний владика сітів (Темний лорд сітів) або Темна володарка сітхів (Темна леді сітів) — титул глави Ордена сітів.

Темні владики сітів часто використовували слово Дарт як першу частину нового імені, прийнятого ним при переході на темну сторону. Вперше це слово зустрічається у первинному варіанті сценарію фільму «Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія», який мав мало спільного з остаточним варіантом. Там Дарт Вейдер з'являється як імперський чиновник, якого пізніше стали звати Вілгафф Таркін, а ім'я Дарт Вейдер перейшло до сіта у чорних обладунках (Енакін Скайвокер).

Всупереч поширеній думці, слово «Дарт» не має нічого спільного з голландським або німецьким словом «темний» (donker і dunkel, відповідно). Darth (Дарт) і Dark (Дарк — темний) в англійській мові співзвучні. Це проста гра слів, оскільки у сазі всі герої з цим титулом є прихильниками темної сторони, а король сітів є Темним повелителем (Dark Lord of the Sith).

Історія

Давні часи

Сформовані за тисячі років до Війн клонів, сіти були древніми ворогами Ордена джедаїв. Засновані Джедаєм-відступником, сіти отримали додаткові знання і владу за рахунок вивчення Темного боку Сили. Зрештою, цей джедай зміг залучити багато послідовників, всіх які дотримувалися цієї нової філософії, що охопила темну сторону. Цей розкол в Ордені джедаїв призвів до події, відомої як Столітня темрява, в якій джедаї і новоспечений Орден сітів, колись брати і сестри в Силі, боролися один проти одного за владу. Громадянська війна закінчилася поразкою сітів, які втекли з відомої частини космосу. Непомітно для джедаїв однак, сіти оселилися на Морабанді, світі червоних пісків, де вони перебували у таємниці, чекаючи на ще один шанс, щоб нанести удар.

У міру зростання Ордену сітів, вони побудували масивні храми і гробниці на Морабанді в місці, відомому як Долина Темних лордів. Сіти будували імперії на спинах своїх рабів і воювали проти джедаїв за контроль над галактикою. Під час цих воєн, вони побудували масивну суперзброю, яка живилася від гігантських кайбер-кристалів. Під час одного такого конфлікту, джедаї та cіти билися на планеті Такодана. Пірат Маз Каната пізніше побудувала свій замок на вершині легендарного поля бою.

Valley of the Dark Lords TCW

Долина Темних лордів на Морабанді

В якийсь момент, майже за шість тисяч років до виникнення Галактичної Імперії сіти побудував храм на Корусанті, який став місцем величезної влади темного боку. Пізніше в історії, джедаї звели свій власний храм над цією святинею, в спробі стримати і ліквідувати цю владу. Протягом багатьох років сіти продовжували розширювати свою імперію, зводячи храми на планетах, таких як Малакор, світі, який пізніше став забороненим для джедаїв.

Sidious vs Nightbrothers

Дуель між Дартом Сідіусом та Братами ночі — приклад схильності сітів до міжусобної боротьби

Їхні пошук з метою отримати владу в кінцевому рахунку згубила сітів, так як темна сторона повернула їх один проти одного. Зрештою, джедаям вдалося перемогти сітів, які погрузли у міжусобній боротьбі, в результаті чого, темний орден було поставлено на коліна. Як з'ясувалося, один з сітів, Дарт Бейн, вижив. Його товариші лорди сітів були знищені, він реформував Орден шляхом встановлення Правила двох, що зобов'язувало існування тільки двох сітів буде двоє — майстра та учня — щоб вони не стали жертвою внутрішньої боротьби. Сіти покинули свою традиційну батьківщину Морабанд після того, як вона була пошкоджена багатьма війнами. Зрештою Дарт Бейн був убитий і похований в Долині Темних лордів на її поверхні, але Правило двох продовжило діяти через його учня.

Повернення

«Зрештою ми виявимо себе джедаям. Нарешті ми помстимося.»
Дарт Мол до Дарта Сідіуса (джерело)

Сіти існували протягом тисячі років в таємниці, факт їхнього виживання був невідомим для джедаїв, а також те, що вони готували свою помсту проти Ордена джедаїв. Сіти залишилисяя далеко в пам'яті до часу сходження Дарта Сідіуса, Темного лорда сітів, і його учня, Дарта Мола, в останні дні існування Галактичної Республіки. Сідіус, сховавшись під простим виглядом, в якості невибагливого сенатора Шива Палпатіна від Набу, таємно керував вторгненням Торгової Федерації на планету. Це дозволило йому вести гру на високому посту галактики під виглядом цивільної особи і посіяти насіння сітської помсти. Мол атакував королеву Набу Амідалу, а потім убив майстра-джедая Квай-Ґона Джина, але був серйозно поранений від меча його падавана Обі-Вана Кенобі. Незважаючи на цю невдачу, сіти повернулися, затьмарені міццю темного боку Сили. Прихід Енакіна Скайвокера, молодого хлопчика особливо сильного в Силі, запропонував нового потенційного новобранця в сіти для Дарта Сідіуса, під личиною публічної персони Палпатіна, який став Верховним Канцлером Республіки.

Виконання Великого Плану

«У мене є хороші новини для вас, мій лорд. Війна почалася."
"Відмінно. Все йде за планом.»
Дарт Тиранус і Дарт Сідіус (джерело)

З втратою Дарта Мола, Дарт Сідіус взяв собі нового учня, колишнього джедая на ім'я граф Дуку. Будучи названим сітським ім'ям Дарт Тиранус, Дуку став обличчям сепаратистського руху проти Республіки, який штовхнув галактику у війну. Джедаї, колись миротворці, тепер стали генералами і воїнами, мати звання їм раніше було заборонено Кодексом джедаїв. За цей час граф Дуку взяв собі учня з власним ім'ям Асаж Вентрес, незважаючи на те, що існування третього сіта було заборонено Правилом двох. Вентрес, проте, в основному служила Дуку в якості його особистого вбивці. Вона, а також інші новобранці Дуку, також отримали сітську вигоду, приховуючи той факт, що Тиранус був всього лише учнем Дарта Сідіуса. Принаймні, протягом перших двох років Війн клонів, багато джедаїв вважали, що Дуку був майстром Ордену сітів, що давало можливість Сідіусу продовжити гру, маніпулюючи Республікою і не викликаючи підозр.

Вентрес неодноразово залучає Енакіна Скайвокера, Обі-Вана Кенобі і Асоку Тано до дуелей на світлових мечах. У той час будучи вірною, вона в кінцевому рахунку зрадила свого майстра за наказом Дарта Сідіуса. Дуку, незабаром після того, побував на Датомирі, щоб зустрітися з Сестрами ночі в надії знайти нового учня. Вибір Дуку і Нічних сестер врешті-решт впав на молодого забрака на ім'я Саваж Опрес, брата Дарта Мола. Проте, Вентрес шукала помсти за зраду Дуку і використала Опреса в якості засобу досягнення своєї мети. Розриваючись між двома вимогливих майстрами, Опрес врешті-решт, виступив проти обох. Повернувшись до Нічних сестер, Опрес виявив, що його брат, Дарт Мол, не був убитий, як вважалось раніше. Мол вижив після поразки на Набу через його абсолютний опір на Темний бік Сили, і жив в сміттєвих купах Лото-Мінору. Однак, трагічні події довели Мола до божевілля. Він пам'ятав тільки одне слово: "Кенобі". Під керівництвом анаконди на ім'я Морлі, Опрес зміг повернути Мола до Нічних сестер для лікування. Тепер, будучи повністю зціленим магією Нічних сестер і отримавшу пару нових роботизованих ніг, Дарт Мол почав полювання на людину, яка мало не зруйнувала його життя ― Обі-Вана Кенобі. Його план помсти в кінцевому підсумку закінчився контролем Молом Мандалора і смертю істинної любові Кенобі. Проте, Сідіус відчув вчинки свого колишнього учня і відправився в Мандалор, щоб покласти цьому край. Він убив Опреса і взяв Мола в полон, замкнувши його в старій в'язниці на вершині гори, відомої як Шпиль, з метою детальної розробки сітами гамбіту, щоб врегулювати давню і смертельну суперечка з Нічними сестрами.

Пізніше під час війни Йода відвідав Морабанд, рідну планету сітів. Майстер-джедай виявив ілюзорний привид стародавнього сіта Дарта Бейна, який був похований на безплідній планеті, і мав двобій з Сідіусом на духовній площині, в результаті стародавнього, загадкового сітського ритуалу. Завдяки своєму досвіду, Йода отримав нову поінформованість про Силу, те що сіти не змогли передбачити.

Після трьох років Війн клонів Великий План Дарта Сідіуса був майже завершений. Він пожертвував графом Дуку шляхом насильницького вбивства останнього Енакіном Скайвокером, щоб маніпулювати юним джедаєм. Під личиною Палпатіна, він розповів Енакіну сітську легенду про Дарта Плегаса Мудрого. Плегас, через темний бік, отримав можливість оберігати людей від смерті, поки його учень не вбив його уві сні. Ця історія зачарувала Енакіна, який відчайдушно намагався навчитися такої можливості в спробі врятувати свою дружину, Падме Амідалу. Зрештою, Палпатін виявив себе як Сідіуса і навернув Енакіна на темний бік. Разом з Енакіном, який вже став сітом під ім'ям Дарт Вейдер, Сідіус прийняв його у свої учні. Він виконав Наказ 66, убивши всіх джедаїв, і разом з Вейдером здійснив атаку на Храм джедаїв. На політичній арені він, використовуючи повноваження, надані йому в результаті Війн клонів, реорганізував Республіку, перетворивши її в Галактичну Імперію і проголосивши себе Імператором. Знову сіти стали правити галактикою, без відома усіх тих небагатьох джедаїв, які вижили.

Управління Галактикою

Після розпаду краху Республіки і знищення Ордена джедаїв, Дарт Сідіус і Дарт Вейдер правили Галактичною Імперією протягом більше двадцяти років до битви при Ендорі. Під час битви, Люк Скайвокер, син Вейдера, зіткнувcя з Сідіусом на борту другої Зірки Смерті. Імператор спробував навернути його на Темний бік Сили. Люк, проте, рішуче відмовився приєднатися до нього, що змусило Темного лорда мучити його блискавкою Сили. Однак Вейдер, тепер знову Енакін Скайвокер, не в змозі стояти і дивитися, як його син помирає, взяв Імператора і кинув його в реактор, убивши його і повернувши рівновагу Сили. Будучи сильно ушкодженим від блискавки Сили Імператора, Енакін помер, але його самовідданий вчинок дозволив йому перетворитися в Силу і приєднатися до Йоди і Обі-Вана Кенобі. Орден сітів, разом з його тиранією, здавалося, не з'явиться більше. Джедаї повернувся і почалася нова епоха.

Спадок

Навіть після кончинb Ордену сітів, багато людей і груп, як і раніше, дотримувалися своєї філософії. Юпе Ташу, радник Палпатіна, був шанувальником сітських методів допиту, а також їхнього вчення та хитрості. Він вважав, що залишені Імперські збройні сили повинні відступити "за завісу зірок" в пошуках джерела темної сторони. Аколіти Потойбічного зібрали сітські артефакти, такі, як, на їх думку, світловий меч Дарта Вейдера, щоб знищити їх, вважаючи, що цим вони повернуть реліквії їх померлим власникам. Верховний лідер Сноук, Кайло Рен і Лицарі Рен зберегли деякі з вірувань сітів, хоча Сноук зневажав сентиментальність Дарта Вейдера, яка, як він вважав, призвела до падіння Імперії.

Список лордів сітів в хронологічному порядку

Древні лорди сітів

Лорд Зображення Роки життя Характеристика
Джедай-відступник
Unknown sith
~ 6000 ДБЯ Навчився забороненого майстерності темного боку Сили і був вигнаний з Ордена джедаїв. Він і його послідовники стали ініціаторами подій, відомих як Столітня темрява, в результаті яких зародилися сіти.
Момін
Unknown sith
Невід. - невід. Був древнім скульптором сітів. У епоху Імперії вірили, що всі його творіння були втрачені. Дарт Сідіус володів транспортом, на борту якого зберігав деякі артефакти сітів. Корін Перс, експерт з антикваріату, була впевнена, що артефакти створив лорд Момін.
Геїрмський лорд сітів
Unknown sith
Невід. - невід. Лорд сітів, який мав дружні стосунки с майстром-джедаєм Вонкелом.
Сутність
Malachor temple obelisk
Тисячі років до ГГВ Володарка сітів, яка створила сітський храм на планеті Малакор. Загинула під час Великої різанини на Малакорі.
Сіт раси кел-дор
Unidentified Kel Dor Sith
Тисячі років до ГГВ Один з щонайменше тисячі сітів, які брали участь і загинули під час битви між Орденом джедаїв та Імперією сітів на планеті Малакор за тисячі років до Галактичної громадянської війни.
Сіт людської раси
Unidentified Human Sith
Дарт Реван
Darth Revan Clone Wars
Невід. - невід. Лорд сітів, який жив за багато років до Війн клонів.
Екзім Паншард
Unknown sith
Невід. - невід. Сіт, який мав титул віце-короля.
Невідомий сіт
Unidentified sith
Невід. - невід. Брав участь в бойових діях, згодом намальованих за допомогою голографічного запису, який Сера показала Обі-Вану Кенобі на Карнеліоні IV.
Дарт Бейн
Darth Bane
~ 1000 ДБЯ Єдиний Темний лорд, який залишився в живих після знищення сітів Орденом джедаїв за тисячу років до Війн клонів. Зрозумівши, що причиною поразки темних повелителів стала внутрішня боротьба за владу, Бейн створив Правило двох, з якого випливає, що відтепер сітів буде двоє — вчитель та учень.
Учень Дарта Бейна
Unknown sith
Невід. - до 32 ДБЯ Був навчений Дартом Бейном після війни між сітами і Орденом джедаїв. Бейн і його учень були першими сітами, чиє існування визначалося Правилом двох, згідно якого одночасно могло бути лише двоє сітів — вчитель та учень.
Дарт Плегас
Darth Plagueis head
Невід. - до 22 ДБЯ Експериментував з мідіхлоріанами і домігся фантастичного прогресу, навчившись створювати життя і оберігати від смерті тих, хто був особливо дорогий сіту. За це відкриття Плегаса стали називати Мудрим. Зрештою Плегас став настільки сильним, що став боятися лише одного: втратити свою владу.

Лорди сітів в епоху падіння Галактичної Республіки

Дарт Сідіус
Emperor Sidious
84 ДБЯ - 4 ПБЯ Почав свій шлях до абсолютної влади, ставши сенатором. Потім, використовуючи свої здібності до маніпуляції, хитромудрість і могутність темного боку Сили, він став верховним канцлером і пробув на цій посаді вісім років, поступово збільшуючи свою владу і перетворюючи демократичний режим Республіки в диктатуру.
Дарт Мол
Darth Maul profile
До 32 - 2 ДБЯ Був призначений головнокомандуючим Торгової Федерації на блокованій планеті Набу. Під час битви, вступив у сутичку з джедаєм Квай-Ґоном Джином і його падаваном Обі-Ваном Кенобі. У ході досить затяжного бою Мол, будучи розрубленим навпіл, впав у шахту. Але навіть у розрубаних стані вижив.
Дарт Тиранус
Darth Tyranus
102 - 19 ДБЯ Був майстром Ордена джедаїв, але залишив джедаїв і Галактичну Республіку після зростаючого розчарування в корумпованому уряді. Після цього створив Альянс сепаратистів і проектував Війни клонів. Був залучений у створення солдат-клонів Великої Армії Республіки, надавши каміноанцам чіп, що містив протокол 66.
Асаж Вентрес
Asajj Ventress-3
Невід. - 20 ДБЯ Була ученицею джедая, а коли він загинув, помстившись його вбивцям, впала на Темний бік Сили і стала ученицею графа Дуку. Після того як її зрадив учитель, намагалася помститися йому за допомогою рідного клану і маріонетки Саважа Опреса, але лише накликала гнів сітів. Після чого, втративши все, в пошуках нового життя стала мисливицею за головами.
Саваж Опрес
Savage Opress
Невід. - 20 ДБЯ Прийняв Темний бік під дією темної магії ритуалу Сестер ночі. Навчався спочатку у графа Дуку, а потім у власного брата Дарта Мола, під керівництвом якого досяг розквіту своїх здібностей, перемігши члена ради джедаїв Аді Галлію.
Квінлан Вос
Quinlan Vos
До 32 ДБЯ - невід. Під час Воєн клонів співпрацював з Обі-Ваном Кенобі. Об'єднавши зусилля з сумно відомою колишньою сподвижниці Дуку Асаж Вентрес, для упіймання останнього.

Лорди сітів в епоху Галактичної Імперії

Дарт Вейдер
Darth Vader
41 ДБЯ - 4 ПБЯ Недивлячись на свій юний вік, він відважився прийняти участь в битві проти Торгової Федерації. Невдовзі після цього він вступив в Орден джедаїв, ставши падаваном Обі-Вана Кенобі. Ставши лордом сітів, Вейдер наводив жах на джедаїв, так як продовжив їх знищення.

Появи