FANDOM

«Більше тисячі поколінь лицарів-джедаїв були захисниками миру і справедливості в Старої Республіці. До темних часів. До Імперії. »

- Обі-Ван Кенобі
Jedi Logo.png

Орден джедаїв  (англ. Jedi Order) — давня духовно-лицарська організація, об'єднана принципами та поглядами на Силу. Джедаї були захисниками миру і справедливості в Галактичній Республіці та стали найвідомішою з усіх організацій, пов'язаних з Силою. Очолюваний Радою джедаїв, Орден розширювався протягом тисячоліть, незважаючи на численні випробування, більша частина яких була пов'язана з протистоянням послідовникам Темного боку Сили - сітхам.

Темні джедаї відкололися від ордена під час кількох Великих розколів. Ці розколи призвели до низки війн, включаючи Столітню темряву, після якої темні джедаї були переможені і втекли на планету Корібан, де заснували Імперію сітхів. Сітхи в кінцевому підсумку були виявлені Республікою, і їх виявлення призвело до Великої Гіперпросторової війни і вторгненню сітхів на Корусант. Корусантські джедаї під проводом джедая - захисника Енавуса Свага та майстера - джедая Меміта Наділла успішно відстояли планету і завдали сітхам поразку. Однак, сітхів не було знищено повністю і протягом декількох тисяч років, вони неодноразово розв'язували війни.

Тисячу років тому, після Великої війни сітхів, мандалорці вирішили використовувати зручний шанс, щоб атакувати знекровлену Республіку. По закінченню війни джедаї, які очолювали збройні сили Республіки - Реван і Алек Сквінкваргесімус - кудись зникли. Коли вони повернулися, стало ясно, що вони звернули на Темний бік Сили, і розпочалася громадянська війна джедаїв, яка закінчилася перемогою Республіки та джедаїв, але в ході війни багато джедаїв загинуло. Ослаблений Орден був знищений сітхами в ході Першої чистки джедаїв. Після неї в живих залишилося менше ста джедаїв, але Орден був відновлений Мітрою Сурик і Зниклими джедаями.

Через роки галактика знову була охоплена війною між Республікою та сітхами. Джедаї, очолювані лордом Хотом, змогли відкинути сітхів, останнім оплотом яких стала планета Руусан. Після семи довгих битв Сітхи були переможені та, як припускали джедаї, знищені повністю. Проте один з них, Дарт Бейн, зумів не тільки вижити, але й реорганізувати Орден сітхів. Хоча Бейн й наступні після нього  лорди сітхів змушені були ховатися, вони були терплячі. Тисячоліття потому вони знову проявили себе, щоб помститися.

На вершині сепаратистської кризи Республіка виявилася розколота надвоє, і війна знову охопила галактику. Армії Республіки, як і колись, очолювалися джедаями. У першій же битві їх загинуло близько двохсот, перш ніж майстер Йода прийшов їм на допомогу на чолі армії клонів. Однак сама по собі війна була лише передостаннім ходом Великого Плану сітхів, втіленого у життя Верховним Канцлером Палпатіном, який, як виявилося, був володарем сітхів -  Дартом Сідіуса. Джедаї зрештою дізналися правду, але не зуміли перешкодити втіленню плану: Палпатін звернув лицаря-джедая Енакіна Скайвокера на Темний бік Сили і спровокував Велике винищення джедаїв. Орден був фактично знищений сітхами та зраджений Республікою, якій вони служили весь час її існування. Вижити вдалося небагатьом. Однак Енакін Скайвокер, при непрямій допомозі свого сина, лицаря-джедая Люка Скайвокера, ціною власного життя вбив сітха. Згодом, вже після проголошення Нової Республіки, Люк сформував Новий Орден джедаїв.

Галерея

Випадкова вікі