FANDOM

Includes CC-BY-SA content from Wikimedia's Зоряні війни. Епізод V: Імперія завдає удару у відповідь article (authors)
Зоряні війни. Епізод V Імперія завдає удару у відповідь.jpg

«Зоряні війни. Епізод V. Імперія завдає удару у відповідь» — науково-фентезійний фільм, знятий Джорджом Лукасом, другий за роком випуску, але хронологічно п'ятий фільм кіносаги «Зоряні війни».

Прем'єра відбулася 21 травня 1980 року. У прокаті картина зібрала 538,375,067 доларів, при бюджеті 33 млн доларів.

Сюжет

Після знищення повстанцями Зірки смерті Дарт Вейдер починає пошук нової бази Альянсу, яка розташована на крижаній планеті Хот. Люк Скайвокер патрулює територію навколо бази, коли раптом бачить падіння якогось механізму і вирушає туди, але на нього нападає хижа тварина Вампа. Вампа забирає його до свого лігвища, але Люк звільняється за допомогою свого світлового меча і тікає у снігову пустелю. Тут його знаходить Ган Соло, що вирушив на пошуки, відклавши повернення боргу Джаббі Хатту. Люк несподівано бачить видіння Обі-Вана Кенобі, який направляє його вчитись у джедая Йоди на Дагоба.

На планету прибувають імперські війська. Починається бій, після якого база повстанців захоплена. Проте Люк вже тікає на іксокрилі разом з R2-D2. Ган, Лея, Чубакка і С-3РО тікають на «Соколі Тисячоліття» у астероїдне поле, де сідають на дно печери. Тоді Дарт Вейдер долучає до їх пошуків найманців (у тому числі і Бобу Фетта). Люк сідає на планеті Дагоба у болото, біля якого зустрічає малу зелену істоту, яка обіцяє відвести його до Йоди. Тим часом Хен виявляє, що вони здійснили посадку у середині велетенського космічного черв'яка, тому їм доводиться тікати. Тепер корабель ховається на задній стороні башти зоряного винищувача Імперії, а згодом летить разом зі сміттям. Боба Фетт починає переслідувати їх. Люк потрапляє до будинку істоти і дізнається, що це і є Йода. Він починає навчання, але бачить видіння, в якому Хен і Лея страждають. Іксокрил потонув у болоті, але Йода його піднімає, щоб довести могутність Сили. Він обіцяє повернутись і завершити навчання, після чого летить. Йода відчуває, що темний бік може захопити і Люка.

«Сокіл Тисячоліття» прилітає у Місто Хмар (Беспін), де Гана зустрічає правитель міста і його друг Лендо Калріссіан, який обіцяє полагодити корабель, що колись належав йому. Все начебто добре, але Лендо віддає прибулих до рук Дарта Вейдера, який прибув сюди ще до них. Вейдер планує заморозити Люка у карбоніті, щоб привезти Імператору неушкодженим. А заморозку вирішують випробувати на Гані Соло. Перед початком процесу заморозки Лея каже, що кохає його. Ган відповідає, що знає (він закоханий також) і його «заливають» карбонітом. Після цього він залишається живим і його забирає Боба Фетт. Охорона Калріссіана перемагає імперські війська і Лендо, Лея, Чубакка, С-3РО та R2-D2 відлітають на «Соколі Тисячоліття». Люк залишається у місті, де б'ється з Дартом Вейдером на світлових шаблях. Вейдер відрізає Люку руку з мечем, а потім повідомляє, що він його батько і просить приєднатись до нього, але Скайвокер відмовляється. Люк падає у шахту і його підбирає «Сокіл Тисячоліття». Вони тікають.

На кораблі повстанців Люку роблять нову механічну руку. А Лендо і Чубакка відлітають на пошуки Хена.

Персонажі

  • Люк Скайвокер (Марк Гамілл), молодий джедай, пілот Альянсу повстанців
  • Принцеса Лея Орґана (Кері Фішер), принцеса і лідер Альянсу повстанців
  • Дарт Вейдер (Девід Проус і Джеймс Ерл Джонс), лорд ситхів і один з лідерів Імперії
  • Бен Кенобі (Алек Гіннесс), дух лицаря-джедая
  • R2-D2 (Кені Бейкер), астродроїд
  • С-3РО (Ентоні Денієлс), протокольний дроїд, зібраний Енакіном
  • Ген Соло (Гаррісон Форд), контрабандист, власник корабля «Сокіл Тисячоліття»
  • Ч'юбакка (Пітер Мейх'ю), вукі, помічник на кораблі Хена Соло та його близький друг
  • Лендо Калріссіан (Біллі Ді Вільямс), керівник Міста Хмар на Беспіні, друг Хена Соло і колишній власник «Сокола *Тисячоліття»
  • Йода (Френк Оз), джедай, що живе у вигнанні
  • Боба Фетт (Джеремі Балоч, Темуера Моррісон і Джейсон Вінгрін), найманець, що прагне зловити Хена Соло на замовлення Джабби Хатта
  • Імператор Палпатін (Клайв Ревілл і Іен Макдайармід), жорстокий правитель Галактичної Імперії і лорд ситхів
  • Майор Брен Дерлін (Джон Ратзенбергер), імперський офіцер
  • Імперський клон (Тріт Вільямс), солдат армії Імперії

Випадкова вікі