FANDOM

Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія
Епізод IV плакат
Назва фільму Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія
Оригінальна назва Star Wars Episode IV: A New Hope
Режисер(и) Джордж Лукас
Продюсер(и) *Рік Маккаллум
Автор(и) сценарію Джордж Лукас
У головних ролях Марк Гемілл, Гаррісон Форд, Керрі Фішер, Пітер Кашинг і Алек Гіннесс, Девід Проуз, Ентоні Денієлс, Кенні Бейкер, Пітер Мейг'ю
Композитор Джон Вільямс
Дистриб'ютор 20th Century Fox
Дата виходу 25 травня 1977 року
Тривалість 121 хвилина
Бюджет 11 млн доларів США
IMDB ID 0076759
Канонічність Канон
Мова англійська мова
Час дії 0 ДБЯ
Епоха Повстання (епоха)
Попередній Зоряні війни. Епізод III: Помста ситів
Наступний Зоряні війни. Епізод V. Імперія завдає удару у відповідь

Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія, назва при виході Зоряні війни — північноамериканський фільм 1977 року в жанрі космічної опери, автором сценарію і режисером якого був Джордж Лукас. Перший фільм кіносаги «Зоряні війни».

Виходу фільму передувала публікація книги авторства Алана Діна Фостера "Зоряні війни: З пригод Люка Скайвокера", що вийшла 12 листопада 1976 року, написаної на основі оригінального сценарію фільму.

Прем'єра відбулася 25 травня 1977 року. У прокаті картина зібрала 797 900 000 доларів США при бюджеті 11 млн доларів.

Сюжет

Галактичній Імперії протистоїть Альянс повстанців. Сенат ліквідовано. Але лідер повстанців принцеса Лея Орґана викрадає креслення Зірки смерті, величезної космічної станції розміром з невеликий супутник, що здатна знищувати цілі планети. Вона ховає креслення у дроїда R2-D2. Корабель принцеси перехоплений імперськими військами Дарта Вейдера і дроїда таємно скинуто в космос на рятувальному шаттлі разом з дроїдом-перекладачем C-3PO. Дроїди потрапляють на планету Татуїн, де потрапляють у руки торговців джавів. Ті продають їх місцевому фермеру Оуену Ларсу і його небожу Люку Скайвокеру. Коли Люк чистить R2-D2, той несподівано показує частину голографічного повідомлення Леї Обі-Вану Кенобі. Але Люк знає лише Бена Кенобі, відлюдника. Про це він питає в дядька, на що той відповідає, що Обі-Ван вже помер. В цей час R2-D2 тікає на пошуки Обі-Вана. Люк та C-3PO вирушають за ним. Вони наздоганяють його і зустрічають Бена Кенобі, який говорить, що він і є Обі-Ван.

Люк, Обі-Ван і дроїди прибувають до будинку відлюдника. Там колишній джедай розповідає Люку про Силу і віддає йому світловий меч батька, Енакіна Скайвокера. Обі-Ван каже, що той був його учнем, доки не був вбитий Дартом Вейдером, іншим учнем. Бен переглядає послання Леї, де вона просить його відвезти креслення Зірки Смерті на Альдеран до її батька, який може проаналізувати їх і знайти слабкі місця. Обі-Ван просить Люка полетіти з ним, але той хоче повернутися додому. Повернувшись він знаходить усе спаленим, а родичів убитими. Після цього Люк погоджується допомогти Обі-Вану. Вони наймають контрабандиста Гана Соло, який заборгував Джаббі Хатту, і має найшвидший, хоч і старенький, у галактиці корабель «-05-0035Тисячолітній сокіл». З космопорту вони тікають від імперських військ і прямують на Альдеран.

Лея ув'язнена на Зірці Смерті, але не видає місця розташування бази повстанців. Тому їй демонструють зброю Зірки Смерті, яка знищує Альдеран. Корабель Соло «-05-0036Тисячолітній сокіл» потрапляє у астероїдне поле на місці, де повинна була бути планета. Тут вони зустрічають імперський винищувач і переслідують його до невеликого супутника, яким насправді є Зірка Смерті. Станція захоплює корабель гравітаційним променем і змушує сісти у ангарі, де його починають обшукувати. Проте всі, хто на ньому був, ховаються у вантажному відділі для контрабанди. Згодом їм вдається залишити корабель і захопити рубку, де Р2-Д2 виявляє місце знаходження Леї. Хен, Люк і Чубака йдуть її рятувати. Обі-Ван прямує до генератора променя, щоб його знешкодити, а дроїди залишаються біля корабля. Люку і контрабандистам вдається звільнити Лею і повернутися на корабель разом з дроїдами. Обі-Ван знешкоджує промінь, але зустрічає Дарта Вейдера і починає битися з ним на світлових мечах. Дарт Вейдер перемагає і вбиває Обі-Вана. Але «Тисячолітній сокіл» все ж тікає.

На Явіні 4 повстанці аналізують креслення і знаходять місце, при точному пострілі у яке Зірка Смерті буде знищена. Люк зустрічає тут старого друга, разом з яким приєднується до пілотів. Кораблі Альянсу прямують до Зірки Смерті і починають атаку. На їх перехоплення вирушає сам Дарт Вейдер. Але на допомогу приходить Ган Соло на своєму кораблі. Голос Обі-Вана підказує Люку, що він має використати Силу для того, щоб влучити. Люк влучає і Зірка Смерті вибухає. Після цієї атаки повстанців вцілів лише Вейдер. Пізніше відбувається церемонія нагородження Люка і Хена за хоробрість під час бою.

У ролях

Нагороди і номінації

Фільм був удостоєний шести премій «Оскар» у номінаціях: «Найкраща робота художника-постановника» (Джон Беррі, Норман Рейнольдс, Леслі Діллі), «Найкращий дизайн костюмів» (Джон Молло), «Найкращий монтаж» (Пол Хірш, Марсія Лукас, Річард Чю), «Найкраща музика», «Найкращий звук», «Найкращі візуальні ефекти».

Трейлери

Джерела

Зоряні Війни лого Зорянi Вiйни Вiкi має колекцію зображень, пов'язані з Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія.

Випадкова вікі