FANDOM

Premium-Eras-canon
«Давним-давно, в далекій, далекій галактиці...»
— Слоган (джерело)

Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія, назва при виході Зоряні війни — північноамериканський фільм 1977 року в жанрі космічної опери, автором сценарію і режисером якого був Джордж Лукас. Перший фільм кіносаги «Зоряні війни».

Виходу фільму передувала публікація книги авторства Алана Діна Фостера "Зоряні війни: З пригод Люка Скайвокера", що вийшла 12 листопада 1976 року, написаної на основі оригінального сценарію фільму.

Прем'єра відбулася 25 травня 1977 року. У прокаті картина зібрала 797 900 000 доларів США при бюджеті 11 млн доларів.

Сюжет

Галактичній Імперії протистоїть Альянс повстанців. Сенат ліквідовано. Але лідер повстанців принцеса Лея Орґана викрадає креслення Зірки Смерті, величезної космічної станції розміром з невеликий супутник, що здатна знищувати цілі планети. Вона ховає креслення у дроїда R2-D2. Корабель принцеси перехоплений імперськими військами Дарта Вейдера і дроїда таємно скинуто у космос на рятувальному шаттлі разом з протокольним дроїдом C-3PO. Дроїди потрапляють на планету Татуїн, де потрапляють у руки торговців джавів. Ті продають їх місцевому фермеру Овену Ларсу і його небожу Люку Скайвокеру. Коли Люк чистить R2-D2, той несподівано показує частину голографічного повідомлення Леї Обі-Вану Кенобі. Але Люк знає лише Бена Кенобі, відлюдника. Про це він питає в дядька, на що той відповідає, що Обі-Ван вже помер. В цей час R2-D2 тікає на пошуки Обі-Вана. Люк та C-3PO вирушають за ним. Вони наздоганяють його і зустрічають Бена Кенобі, який говорить, що він і є Обі-Ван.

Люк, Обі-Ван і дроїди прибувають до будинку відлюдника. Там колишній джедай розповідає Люку про Силу і віддає йому світловий меч батька, Енакіна Скайвокера. Обі-Ван каже, що той був його учнем, доки не був вбитий Дартом Вейдером, іншим учнем. Бен переглядає послання Леї, де вона просить його відвезти креслення Зірки Смерті на Альдераан до її батька, який може проаналізувати їх і знайти слабкі місця. Обі-Ван просить Люка полетіти з ним, але той хоче повернутися додому. Повернувшись він знаходить усе спаленим, а родичів убитими. Після цього Люк погоджується допомогти Обі-Вану. Вони наймають контрабандиста Гана Соло, який заборгував Джабі Хатту, і має найшвидший, хоч і старенький, у галактиці корабель «Тисячолітній сокіл». З космопорту вони тікають від імперських військ і прямують на Альдераан.

Лея ув'язнена на Зірці Смерті, але не видає місця розташування бази повстанців. Тому їй демонструють зброю Зірки Смерті, яка знищує Альдераан. Корабель Соло «Тисячолітній сокіл» потрапляє у астероїдне поле на місці, де повинна була бути планета. Тут вони зустрічають імперський винищувач і переслідують його до невеликого супутника, яким насправді є Зірка Смерті. Станція захоплює корабель гравітаційним променем і змушує сісти у ангарі, де його починають обшукувати. Проте всі, хто на ньому був, ховаються у вантажному відділі для контрабанди. Згодом їм вдається залишити корабель і захопити рубку, де R2-D2 виявляє місце знаходження Леї. Ган, Люк і Чубака йдуть її рятувати. Обі-Ван прямує до генератора променя, щоб його знешкодити, а дроїди залишаються біля корабля. Люку і контрабандистам вдається звільнити Лею і повернутися на корабель разом з дроїдами. Обі-Ван знешкоджує промінь, але зустрічає Дарта Вейдера і починає битися з ним на світлових мечах. Дарт Вейдер перемагає і вбиває Обі-Вана. Але «Тисячолітній сокіл» все ж тікає.

На Явіні 4 повстанці аналізують креслення і знаходять місце, при точному пострілі у яке Зірка Смерті буде знищена. Люк зустрічає тут старого друга, разом з яким приєднується до пілотів. Кораблі Альянсу прямують до Зірки Смерті і починають атаку. На їх перехоплення вирушає сам Дарт Вейдер. Але на допомогу приходить Ган Соло на своєму кораблі. Голос Обі-Вана підказує Люку, що він має використати Силу для того, щоб влучити. Люк влучає і Зірка Смерті вибухає. Після цієї атаки повстанців вцілів лише Вейдер. Пізніше відбувається церемонія нагородження Люка і Гана за хоробрість під час бою.

У ролях

Нагороди і номінації

Фільм був удостоєний шести премій «Оскар» у номінаціях: «Найкраща робота художника-постановника» (Джон Беррі, Норман Рейнольдс, Леслі Діллі), «Найкращий дизайн костюмів» (Джон Молло), «Найкращий монтаж» (Пол Хірш, Марсія Лукас, Річард Чю), «Найкраща музика», «Найкращий звук», «Найкращі візуальні ефекти».

Трейлери

Джерела

Зоряні Війни лого Зорянi Вiйни Вiкi має колекцію зображень, пов'язаних з Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія.