FANDOM

Another way
Тут має бути ще один вихід!
Цю статтю слід вікіфіювати, щоб привести у відповідність стилю, прийнятому у Зоряні війни вікі.
Будь ласка, дотримуйтесь вказівок за стилем керівництва та керівництва «Як редагувати статтю».
Зоряні війни. Епізод I: Прихована загроза
Загроза
Назва фільму Зоряні війни. Епізод I:
Прихована загроза
Оригінальна назва Star Wars Episode I: The Phantom Menace
Режисер(и) Джордж Лукас
Продюсер(и) Рік Маккаллум
Автор(и) сценарію Джордж Лукас
У головних ролях Лайам Нісон

Наталі Портман
Еван Макгрегор
Джейк Ллойд
Пернілла Огаст
Френк Оз
Іен Макдермид
Олівер Форд Дейвіс
Х'ю Куарши
Ахмед Бест
Ентоні Деніелс
Кенні Бейкер
Теренс Стемп
Рей Парк
Семюел Лерой Джексон

Композитор Джон Вільямс
Дистриб'ютор 20th Century Fox
Дата виходу 19 травня 1999

10 лютого 2012 (3D)

Тривалість 133 хв. (Театральна версія)

136 хв. (DVD, Blu-ray і 3D)

Бюджет $115 000 000
IMDB tt0120915
Час дії 32 роки до подій
«Зоряні війни. Епізод IV: Нова надія
Попередній Немає
Наступний «Зоряні війни. Епізод II: Атака клонів»

«Прихована загроза» - науково фентезійний фільм 1999 року, сценаристом і режисером якого виступив Джордж Лукас. Це четвертий фільм саги «Зоряні війни» і перша її голова, відповідно до внутрішньої хронології. У 2012 році він став першим фільмом франшизи, що вийшов у 3D форматі.

Фільм починається з того, що два джедая, призначених послами для вирішення торговельних розбіжностей, прибувають на орбіту планети Набу яка знаходиться в небезпеці. Коли напружена ситуація обернулася військовим вторгненням, джедаї, разом з королевою планети Падме Амідалою, покидають Набу, в надії дістатися до столиці Галактичної Республіки - планети Корусант. Там вони сподівалися знайти мирне і дипломатичне вирішення розбіжностей, що призвели до конфлікту. Однак під час польоту, їх корабель здійснив вимушену посадку для ремонту на планеті Татуїн. Там джедаї зустріли Енакіна Скайуокера, хлопчика - раба, який володів незвичайним зв'язком з Силою. Після повернення на Набу герої виявила, що ситуація виявилася набагато гірше, ніж здавалося спочатку: сіти, давні вороги джедаїв, які вважалися знищеними, повернулися через тисячу років.

Фільм вийшов 19 травня 1999 року, майже через 16 років після виходу останнього фільму саги «Повернення джедая». Вихід картини супроводжувався великою піар-кампанією в засобах масової інформації та на нього покладалися великі надії. Незважаючи на суперечливі відгуки як критиків, так і шанувальників, фільм заробив $924.3 мільйонів у світовому прокаті, ставши найприбутковішим фільмом саги «Зоряні

війни», без урахування інфляції. Перевидання фільму у форматі Blu-ray вийшло вересня 2011 року, а 10 лютого 2012 року в кінотеатрах вийшла перероблена версія у форматі 3D.

Фільм став першою великою історією епохи пріквелів і, згідно з новою канонічною внутрішньою хронологію «Зоряних війн», був відправною точкою для п'ятнадцятирічної історії цього часового проміжку. Події фільму отримали розвиток у двох наступних частинах трилогії пріквелів, а також в анімаційному фільмі «Війни клонів» і в однойменному телесеріалі. Безліч сюжетів Легенд «Зоряних війн» також розповідали про події або, в більшій чи меншій мірі, які відносилися до подій, показаних в «Прихованій загрозі» і продовженнях.

Сюжет

-1

Квай-Гон-Джин і Обі-Ван Кенобі приготувалися з боєм покинути корабель Торговельної федерації.

Починається все за 32 роки до «Нової надії» суперечка між Торговельною Федерацією і віддаленими системами Республіки привела до блокади невеликої планети Набу. Канцлер Галактичної Республіки Валорум таємно відправив двох лицарів-джедаїв Квай-Гона Джина та його падавана Обі-Вана Кенобі в якості послів на флагман Торговельної федерації, з завданням зустрітись з віце-королем Нутом Ганреем, щоб залагодити конфлікт. Але вони не знали, що Торговельна Федерація підпорядковувалася таємничому Дарту Сидиусу, який віддав наказ Ганрею вторгнутися на Набу, а двох джедаїв вбити за їх прибуття. Республіканський корабель був знищений, але Квай-Гон і Обі-Ван врятувалися від смерті і змогли потрапити на поверхню планети, сховавшись в десантному кораблі З-9979. Трохи пізніше, королева Амідала зв'язалася з Ганреем, висловивши своє несхвалення блокади Набу, на що той відповів, що блокада повністю законна і отримала схвалення в сенаті. Після розмови з королевою, Ганреей віддав наказ відключити всі засоби зв'язку на планеті і почати вторгнення. В цей же час, Амідала спілкувалася з сенатором Палпатіном про послів, відправлених на переговори з Торговельною федерацією, коли зв'язок несподівано перервався. Біббл висловив припущення, що збій зв'язку є першою ознакою вторгнення Торговельної федерації.

-2

Джедаї звільнили королеву і її стражників від бойових дроїдів.

На поверхні планети джедаї зустріли місцевого мешканця-ізгоя - Джа-Джа Бінкса, який привів їх у підводне поселення гунганів, де вони змогли втекти від військ Торговельної Федерації. В цей час війська Торговельної Федерації висадилися на Набу і взяли в полон лідера планети, королеву Амідалу. Джедаї зустрілися з лідером гунганів, Босом Нассом, і просили його допомогти населенню Набу, однак Насс відмовився, але запропонував їм субмарину. Під час підводної подорожі крізь ядро планети, джедаї зазнали нападу морських монстрів: морського вбивці опі і риби кіготь коло, з'їденою водним чудовиськом санд. Джедаї разом з Бінксом дісталися до Тіда, столиці Набу, після чого вони врятували королеву від сил оборони Торговельної федерації. Вони викрали з доків королівський корабель, щоб спробувати дістатися до Корусанта, столиці Галактичної Республіки, де мали намір просити допомоги у Сенату. Дроїд-астромеханік R2-D2 героїчно полагодив корабель королеви, що потрапив під обстріл бойового корабля Торговельної федерації під час втечі.

Із-за серйозного пошкодження корабель був змушений здійснити посадку на віддаленій пустинній планеті Татуїн для ремонту. Під час пошуків потрібних запчастин, джедаї зустріли Енакіна Скайуокера, хлопчика-раба, власником якого був тойдарианець Уотт, місцевий торговець вживаної техніки.

Енакін був обдарованим пілотом і механіком (він самостійно зібрав дроїда C-3PO і свій гоночний под). Квай-Гон відчував у ньому потужну присутність Сили, і він прийшов до висновку, що хлопчик - Обраний, якому судилося виконати стародавнє пророцтво, принісши рівновагу в Силу. Рівень мідіхлоріан в його крові був вище, ніж у магістра Йоди. Енакін, бажаючи допомогти своїм новим друзям, взяв участь в гонці на подах. Під час гонки таскени вполювали кілька подів. Несподівано для всіх, хлопчик переміг у гонці. Квай-Гон, який уклав до початку гонки парі з Уоттом, поставивши корабель королеви Амідали проти запчастин, і под, зібраний Енакіном проти свободи хлопчика. (Уотто відмовився звільнити відразу і хлопчика, і його мати Шмі Скайвокер) Після гонки Уотт отримує свій виграшний і звільняє хлопчика. Отримавши свободу, Енакін приєднався до команди на їх шляху до Корусанту, де Квай-Гон планував представити його перед Радою джедаїв. Дарт Сидиус послав свого учня Дарта Мола, щоб той убив джедаїв і взяв у полон королеву. Мол з'явився якраз тоді, коли команда збиралася покинути планету, і вступив в коротку сутичку з Квай-Гоном, який був змушений відступити.

На Корусанті Квай-Гон повідомив Раді джедаїв про свою битву з таємничим воїном на Татуїні. Рада припустила, що майстерність бою на світлових мечах доводить, що нападник був сітхом, членом давно зниклого ордена послідовників темної сторони Сили. Квай-Гон також повідомив про Енакіна, сподіваючись, що хлопчика візьмуть в учні, щоб зробити з нього джедая. Однак після тестування хлопчика і наради Рада відмовився брати його для навчання, пояснивши це тим, що згідно з Кодексом джедаїв Енакін був занадто дорослим. Їх також турбувало дуже неясне майбутнє хлопчика і сильний страх у ньому. В цей час, сенатор Палпатін використовував королеву Амідалу, щоб винести вотум недовіри Верховному канцлеру Валоруму. Не бачачи альтернативи, королева прийняла пропозицію сенатора, і оголосила вотум під час засідання в сенаті. Пізніше стало відомо, що Палпатін став одним з кандидатів на посаду нового Верховного канцлера, після чого королева прийняла рішення повернутися на рідну планету, щоб допомогти своєму народу, так як Сенат, який загруз в бюрократії і корупції, зміг би прийняти потрібне рішення занадто пізно. Квай-Гон і Обі-Ван були призначені Радою джедаїв для супроводу Амідали на Набу.

Повернувшись на Набу, королева Амідала спробувала знайти гунганів в Ото-Гунга, але Джа-Джа, навідавшийся в підводне місто, повідомив, що місто спорожніло. Потім він розповів, що в разі небезпеки гунгани відправляються в Священне місце, і після цього, відвів туди королеву і її військо. Під час недовгих переговорів з босом Насом, в ході яких Падме Набері розкрила свою особистість, опинившись справжньою королевою Амідалою, Набу сформували союз з народом гунганів для спільної боротьби проти Торговельної федерації. Капітану Панаке і декільком членам служби безпеки було доручено завдання звільнити ув'язнених з таборів Торговельної федерації. Після цього королева Амідала повідомила свій план бойових дій. Згідно йому, Велика армія гунганів повинна була здійснити удавану атаку, щоб вивести сили Торговельної федерації з міста, а в цей час сили опору Набу під проводом королеви, Квай-Гона і Обі-Вана повинні були проникнути в Тід через секретний прохід, розташований за водоспадом. В цей час в королівському палаці, Нут Ганрей купився на відволікаючу атаку Великої армії, і наказав своїм військам знищити об'єднані сили гунганів і Набу. Капітан Рос Тарпальс віддав наказ своїм військам активувати щити, які захищали їх від атак супротивника. OOM-9 на своєму танку першим відкрив вогонь по розташуванню супротивника, але бачачи парність стрільби з енергетичних щитів гунганів, віддав наказ припинити стрілянину. На борту космічного корабля, Долтей Дофайн віддав наказ активувати бойових дроїдів. Вони змогли без проблем пройти крізь щит гунганів і знищити формуючи його генератори. Після довгої битви з армією Торговельної федерації поразка альянсу здавалося неминучою.

Тим не менш, перемогу приніс Енакін Скайвокер, що випадково опинився в кабіні винищувача і знищив станцію управління федерації, перетворивши армії дроїдів в купу металобрухту. В цей час королева Амідала і її солдати, з боєм пробившись крізь палац, взяли в полон Нуту Ганрея.

В цей же час Квай-Гон і Обі-Ван виявляються втягнутими в бій з Дартом Молом, учнем Лорда ситхів Дарта Сідіуса, озбройним двухклинковим світловим мечем, в ангарі палацу. У запалі сутички противники перемістилися з ангара в генераторний комплекс Тіда. Під час битви Обі-Ван і його вчитель розділилися після того, як падаван був скинутий з вузького містка ударом ситха. Схопившись за край іншого містка знизу, Обі-Ван зміг стрибком повернутися на платформу, з якої був скинутий, в той час як Квай-Гон продовжував бій з Молом. За той час, поки Обі-Ван поспішав повернутися в сутичку, джедай і ситх увійшли в генераторну, яка періодично закривалася силовим полем. Майже наздогнавши дуелянтів, падаван залишився відрізаним від них активуючим полем, яке також розділило Джина і Мола. Коли поле деактивувавося, противники знову вступили в сутичку, а Обі-Ван кинувся крізь відокремлюваючий його від них коридор. Майже діставшись до місця сутички, Обі-Ван знову був зупинений силовим полем, і тільки міг байдуже спостерігати, як у поєдинку ситх пронизав своїм світловим мечем його вчителя, і той упав до його ніг. Як тільки поле зникло, Кенобі кинувся на Мола, наносячи один удар за іншим. Під час цієї приголомшливої атаки він зміг розрубати меч Мола навпіл, але ситх все ж зміг провести контратаку, і майже вбити джедая, скинувши його в прірву. Там, висячи над прірвою, він зміг стрибком Сили вискочити з неї, і, підтягнувши до себе меч вчителя, та перерубати ім Мола навпіл, після чого повержений учень Сідіуса звалився в бездонну прірву.

Перед смертю Квай-Гон попросив Обі-Вана стати вчителем Енакіна. Обі-Ван дав йому слово, що зробить з хлопчика джедая. Через якийсь час, новообраний канцлер Палпатін прибув на Набу, щоб привітати королеву Амідалу з її перемогою, а Нут Ганрей відправився відбувати покарання за свої злочини.

Після битви Рада джедаїв присвоїла Обі-Вану ранг лицаря-джедая. Кенобі розповів гранд-майстру Ордена джедаїв Йоді, що обіцяв своєму вчителю навчити Енакіна Скайуокера, на що Йоду від імені Ради дає дозвіл. Тіло Квай-Гона з почестями кремували на Набу. Майстер-джедай Мейс Вінду і Йода погоджуються, що в его смерті винен воїн-ситх, а отже, давні вороги джедаїв повертаються, адже ситхів завжди було двоє - вчитель і учень.

Мешканці Набу і гунгани організували велике свято на честь визволення Набу від Торговельної Федерації. Кульмінацією свята стало вручення королевою Амідалой подарунка Босові Нассу в знак дружби та поваги.

Зоряні Війни лого Зорянi Вiйни Вiкi має колекцію зображень, пов'язані з фільмом "Зоряні війни. Епізод I: Прихована загроза".

Випадкова вікі